Καθορίζεται το αναμορφωμένο διδακτικό ωράριο και ωρολόγιο πρόγραμμα των 800 ολοήμερων δημοτικών σχολείων τα οποία θα λειτουργήσουν από το σχολικό έτος 2010 - 2011 με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
ΩΡΕΣ |
ΔΙΑΡΚΕΙΑ |
|
07.00 – 07.15 07.15 - 08.00 |
15΄ 45΄ |
Υποδοχή μαθητών Πρωινή προαιρετική ζώνη |
08.00 – 08.10 |
10΄ |
Υποδοχή μαθητών |
08.10 – 09:40 |
90΄ |
1η διδακτική περίοδος |
09:40 – 10:00 |
20΄ |
διάλειμμα |
10:00 – 11:30 |
90΄ |
2η διδακτική περίοδος |
11:30– 11:45 |
15΄ |
διάλειμμα |
11:45 – 12:25 |
40΄ |
5η διδακτική ώρα |
12:25 – 12:35 |
10΄ |
διάλειμμα |
12.35– 13:15 |
40΄ |
6η διδακτική ώρα |
13:15– 13:25 |
10΄ |
διάλειμμα |
13:25 -14:00 |
35΄ |
7η διδακτική ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος) |
14:00 – 14:05 |
5΄ |
Διάλειμμα – Αποχώρηση μαθητών του υποχρεωτικού προγράμματος |
14:05 – 14:40 |
35΄ |
φαγητό- χαλάρωση |
14:40 – 14:50 |
10΄ |
διάλειμμα |
14:50 – 15:30 |
40΄ |
8η διδακτική ώρα |
15:30 – 15:40 |
10΄ |
Διάλειμμα |
15:40 – 16:15 |
35΄ |
9η διδακτική ώρα (Λήξη ολοήμερου προγράμματος) |
Απογευματινή προαιρετική ζώνη |
||
16:15 – 16:25 |
10΄ |
διάλειμμα |
16:25 – 17:00 |
35΄ |
10η διδακτική ώρα |
Η έναρξη του υποχρεωτικού προγράμματος είναι στις 8: 10 και η λήξη στις 14:00 για όλες τις τάξεις..
Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο
|
|
ΤΑΞΕΙΣ |
|||||
Α/Α |
ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
Α΄ |
Β΄ |
Γ΄ |
Δ΄ |
Ε΄ |
ΣΤ΄ |
1. |
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
2. |
ΓΛΩΣΣΑ |
10 |
10 |
8 |
8 |
7 |
7 |
3. |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4. |
ΙΣΤΟΡΙΑ |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
5. |
ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛ. |
4 |
4 |
3 |
3 |
- |
- |
6. |
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
7. |
ΦΥΣΙΚΑ |
- |
- |
- |
- |
3 |
3 |
8. |
ΚΟΙΝ.&ΠΟΛ. ΑΓΩΓΗ |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
9. |
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -Εικαστικά -Μουσική -Θεατρική Αγωγή |
(5) 2 2 1 |
(5) 2 2 1 |
(3) 1 1 1 |
(3) 1 1 1 |
(3) 1 1 1 |
(3) 1 1 1 |
10. |
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
11. |
ΑΓΓΛΙΚΑ |
2 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
12. |
EYEΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ |
3 |
3 |
3 |
3 |
1 |
1 |
13. |
2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
|
|
2 |
2 |
14. |
Τ.Π.Ε. |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
Αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Αύξηση κατά 1 ώρα του γλωσσικού μαθήματος στις Α΄ και Β΄ τάξεις. Η επιπλέον ώρα θα διατίθεται για ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων (φιλαναγνωσία)
Αύξηση κατά 1 ώρα του μαθήματος των μαθηματικών στις Α΄ και Β΄ τάξεις.
Αισθητική Αγωγή : Περιλαμβάνει τα Εικαστικά, τη Μουσική και τη Θεατρική Αγωγή. Το μάθημα των Εικαστικών διδάσκεται από το δάσκαλο της τάξης, εφόσον δεν υπάρχει εκπαιδευτικός αντίστοιχης ειδικότητας. Το μάθημα της Μουσικής διδάσκεται από εκπαιδευτικό του αντίστοιχου κλάδου και εφόσον δεν υπάρχει, από δάσκαλο της τάξης και αυξάνεται κατά 1 ώρα στις Α΄ και Β΄ τάξεις. Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται 1 ώρα για κάθε τάξη από εκπαιδευτικό του αντίστοιχου κλάδου και εισάγεται ως υποχρεωτικό διδακτικό αντικείμενο του Ωρολογίου Προγράμματος.
Οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αυξάνονται κατά 2 για τις Α΄, Β΄ , Γ΄ και Δ΄ τάξεις.
Στις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ η μία διδακτική ώρα της Φυσικής Αγωγής θα διατίθεται για Χορούς.
Προστίθεται το μάθημα των Αγγλικών στις Α΄ και Β΄ τάξεις για 2 ώρες και αυξάνεται κατά 1 ώρα για τις υπόλοιπες τάξεις.
Προστίθεται το μάθημα των Τ.Π.Ε. για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
Στην Ευέλικτη Ζώνη αναπτύσσονται διαθεματικά προγράμματα με πρωτοβουλία του κάθε εκπαιδευτικού.
Το Ολοήμερο Πρόγραμμα διαμορφώνεται από το σύλλογο των διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου και σε συνεργασία με τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο, οποίος συνδράμει στην καλύτερη δυνατή σύνθεση και οργάνωση του Ολοήμερου Προγράμματος.
Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η αυτονομία της σχολικής μονάδας μέσα από την ισχυροποίηση της άποψης μαθητών και εκπαιδευτικών , ανάλογα με την εκάστοτε εκπαιδευτική περίσταση και τον αυτόνομο προγραμματισμό δράσης σε επίπεδο σχολείου.
Ο Διευθυντής του σχολείου αποστέλλει το σχετικό πρακτικό με το Ολοήμερο Ωρολόγιο Πρόγραμμα στο σχολικό σύμβουλο για έγκριση και θεώρηση.
Για τη διαμόρφωσή του Ολοήμερου Προγράμματος των δέκα (10) διδακτικών ωρών, λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω:
· Μέχρι 3 τμήματα, ένας δάσκαλος και επιλογή τριών τουλάχιστον (3) διδακτικών αντικειμένων.
· Για 4 και 5 τμήματα, ένας δάσκαλος και επιλογή πέντε τουλάχιστον (5) διδακτικών αντικειμένων.
· Για 6 τμήματα, δύο δάσκαλοι και επιλογή έξι τουλάχιστον (6) διδακτικών αντικειμένων.